Kytkimen vaihto
Kytkinremontti
Kytkimet ovat siitä kivoja, että ne kertovat miltä niistä tuntuu.
Kun käytät kytkinpoljinta, tunnet suoraa palautetta kytkinlevyjen toiminnasta jalkapohjassasi. Tätä tunnetta voi helposti käyttää avuksi ja ennakoida, milloin kytkin pitää vaihtaa ilman matkan katkeamista tien päälle.
Kun saat tällaisia tuntemuksia, kannattaa varata aika kytkinremonttiin:
- Kytkin ravistaa
- Polkimen irrotuskohta on muuttunut, joko ylhäältä tai alhaalta ottavaksi
- Kytkin luistaa, eli moottorin kierrokset nousevat mutta auton nopeus ei. Tällaisissa tapauksissa voi ilmetä myös palanutta, kitkerää hajua
- Kytkin saattaa pitää ylimääräistä ääntä, eritoten jos painelaakeri on vaurioitunut
- Vaihteiden päälle saaminen hankaloituu tai ei onnistu ollenkaan
Kytkin ja kaksoismassavauhtipyörä ovat kuluvia osia. Vaihdon tarve riippuu paljon auton käyttötavasta. Maantieajopainotteisessa käytössä vauhtipyörä ja kytkin voivat kestää jopa 350 000 – 500 000 kilometriä. Rasittavassa kaupunkiajossa tai paljon perävaunua vedettäessä, voi vaihto tulla ajankohtaiseksi jo paljon aikaisemmin.
Kytkinpakettiimme kuuluvat kytkinlevy, painelaakeri, paineasetelma ja tarvittasessa myös vauhtipyörä. On tärkeää vaihtaa kaikki kuluvat osat samalla kertaa. Työhön käytettävä aika riippuu auton merkistä ja mallista, joten se voi olla muutamasta tunnista yli päivän työhön.
Vauhtipyörä- ja kytkinremontin yhteydessä on aina suositeltavaa vaihtaa samalla kertaa kaikki kuluvat komponentit, koska työn osuus kokonaiskustannuksista on merkittävä. Kokonaistyömäärä vaihteiston irrottamiselle ja takaisin asentamiselle on moottorityypistä riippuen n. 4-10 työtuntia.
Pyydä tarjous, varaa aika tai kysy lisää.
Miten autosi huolto- ja korjauskulut pysyvät aisoissa kun huollatat autosi meillä?
Jos olet kuten suurin osa ihmisistä, et varmasti nauti vaivalla hankittujen rahojen käyttämistä auton huoltoon tai korjauksiin. Autohuoltoon käytetyt rahat ei nosta autosi arvoa, etkä saa rahoja koskaan takaisin. Siksi on luonnollista, että etsitään pääasiassa halpaa autohuoltoa. Valitettavasti halpa auton huoltaminen voi tarkoittaa usein auton huoltamista kahteen kertaan. Halvimmat varaosat, nopeasti tehty työ ja mahdolliset patentit eivät pidä autoa kunnossa vuosikausia. Siksi monet remontit joudutaan tekemään kahteen kertaan. Halvin huolto voi olla lopulta kalleinta huoltoa.
Emme tietenkään tarkoita että halpa huolto olisi huono tai kalliimpi huolto hyvä, mutta useimmiten se hinta kertoo jostain. Kun huolto- tai korjaustyö tehdään parhaalla mahdollisella tavalla, yksittäiset huollot voivat maksaa aluksi vähän enemmän, mutta kun huollot ja korjaukset on tehty hyvin, sinun ei tarvitse paikkailla niitä myöhemmin ja säästät autosi huolto- ja korjauskuluissa ajan kuluessa.
Mistä voisit tietää, että me teemme autosi huollot ja korjaukset laadukkaasti? Tästä syystä lupaamme sinulle takuut ja edut joita et monesta alueen korjaamosta löydä.
Aikataulu takuu
Jos työ ei valmistu sovittuna aikana, saat sijaisauton veloituksetta käyttöösi siihen saakka kunnes työ on valmis.